tisdag 9 december 2008

Plaza Norte i julskrud











Fem kilometer norrut längs motorvägen A1 ligger köpcentrat "Plaza Norte 2". Det är verkligen fint & påminner mig lite om hotellen "The Venecian" & "Ceasars Palace" i Las Vegas med sina glaskupoler, marmorgolv, pelare & obelisker. På hemsidan http://www.plazanorte2.com/ kan man läsa att centrat är designat av arkitekter från Chapman Taylor Partners i London som bland annat är kända för att ha ritat Terminal 3 på Heathrows flygplats. I Plaza Norte finns mer än 200 butiker, med framför allt kläder, skor & väskor, 25 matställen & 14 biosalonger (inte någon av dessa visar filmer på originalspråk vilket sucks big time). Jag kan oxå berätta att jag hittills inte köpt en endaste pryl till mig själv när jag varit där trots att både H&M & Zara finns där för oss fattiglappar. Hur som helst, när min mor var här åkte vi i alla fall dit på en blixtvisit enbart för att titta på de vackra juldekorationerna. Visst är det fint?

1 kommentar:

Anonym sa...

Nämen Karin! På ruinens brant...
Det låter ju nästan förfärligt! Haha så kan du ju inte skriva.
Nej vet du vad, jag tycker du är en snygg småbarnsmamma som är oerhört tuff och stark som har tagit sitt pick och pack och flytt söderut med man och kids! Det är annat än att vara min coola polare ; ) Även fast mina polare måste ha det jäkligt ball! Haha! Häsla din lilla familj så ska jga hälsa Månssons!