tisdag 3 februari 2009

Elegant hund

Alltså, jag måste bara berätta vad jag såg idag när jag var ute & promenerade här i vårt område. Jag var nästan klar med min runda & svängde just in på Calle Hiedra då jag såg något jag trodde var en ambulans stå parkerad med dörrarna öppna. Den var sådär lysande gul med gröna inslag precis som våra ambulanser i Sverige är. Som sagt, den hade dörrarna öppna, belysningen var tänd & jag kunde ana aktivitet pågå där inne. Naturligtvis blev jag nyfiken & kunde inte låta bli att glo då jag passerade, det verkar vara så vi människor är funtade. Hur som helst, jag hade förväntat mig vilken syn som helst utom just den som mötte mig. Där inne pågick varken konstgjord andning eller stoppande av blödning, där satt istället en Westie placerad på ett högt bord & fick sin päls både trimmad & stylad! När jag synade "ambulansen" lite närmare så såg jag att det på loggan inte alls stod ambulans utan "Elegant Dog". Nu när jag kom hem kunde jag inte låta bli att gå in på deras hemsida www.elegantdog.es & kolla, & då visar det sig att det helt enkelt är en ambulerande skönhetssalong för våra fyrfota vänner. På hemsidan inleder de med den retoriska frågan; "Fråga din hund var han vill bada? Hos veterinären eller hos Elegant Dog?". Svaret är givet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu blir du allt sugen på en Yannis!

Anonym sa...

Vilken service! Det blir kanske en ny "familjemedlem" snart!!???

Anonym sa...

Haha vad fint! Och vilken söt liten tusse! Har alltid velat ha en westie =)

Anonym sa...

Tack! Ja det är fontänen vid Sergels Torg. Den heter: Kristallvertikalaccent. Ett enkelt och bra namn! Haha. Den ska jag lätt bada i om tillfälle ges =)