lördag 20 juni 2009

Skolavslutning









I torsdag var det skolavslutning för alla elever på Skandinaviska skolan. Förskoleverksamheten följer det vanliga skolåret till punkt & pricka & därför är det nu sommarlov även för de minsta. Den 7/9 börjar höstterminen så det blir minst sagt ett lååångt lov för både barn & föräldrar... Avslutningsdagen började 9.30 med sång & musik i skolans gympasal. Alla klasser framförde något bidrag & Elias & hans kompisar rappade. Temat för dagen var "regnbågen" & därför hade varje klass blivit tilldelad en färg som kläderna skulle ha. Bullerbyns "Hajar" var gröna & "Krokodilerna" (Elias & co) var orange. "Orange", tänkte jag, vad är det för en udda färg? Jag kommer väl aldrig att hitta något orange plagg att sätta på honom. Men tji fick jag, klädbutikerna för barn här i Spanien vimlar av orange kläder så det var ingen konst alls att shoppa avslutningsoutfit. När uppträdet var slut samlades alla klasser i sina respektive klassrum & sade hejdå. Vi avtackade Bullerbyns lärare med presenter & barnen fick varsin CD med bilder från skolåret.

Klockan 11 var skoldagen slut & då åkte jag & Elias till McDonalds & åt lunch. Efter maten fick han avslutningspresenter i form av en vägskrapa, en cementblandare (till hans besvikelse var det dock ej legovarianten som han hade önskat sig) & en riktig Blixten McQueen bil. Innan har han kallat en av sina vanliga rödvita bilar för Blixten, men nu har han den äkta varan & den har suttit som klistrad i hans hand sedan dess. Glad sommar önskar Elias & co!

1 kommentar:

Ulrika sa...

Så härligt med riktig skolavslutning. Fast jag kan tänka mig att McDonalds och presenter smällde högre!! Vilket firande!
Ja, då ses vi snart. Jag längar verkligen. Och Lotta har fått 2 anmälningar så nu är vi åtminstone 5......