onsdag 9 september 2009

Back to business






Jösses vad skönt att sommaren är slut & man är tillbaka i gamla goa rutiner. Jag älskar rutiner eftersom de innebär att våra barn blir hanterbara vilket i sin tur innebär att mitt liv blir hanterbart. I måndags var det skolstart för såväl barnen som för mig. Elias tillhör numera förskolegruppen "Saltkråkan" med 12 barn födda 2005. Som tur är fick han behålla både sin favoritfröken Åsa men oxå Louise från förra terminen. Detta skolår har han även god hjälp av goa Fanny som nu har flyttat in hos oss & ska vara Elias personliga assistent. För Agnes del var det premiär på Skandinaviska skolan. Hon skolas just nu in i förskolegruppen "Katthult" vilket är 2-årsgruppen. Inskolningen går än så länge som smort & idag lämnade jag henne för första gången själv. "Mamma ska bara gå på toa sedan kommer jag igen" var min förklaring till henne när jag gick. Efter ett 45 minuter långt "toabesök" kom jag tillbaka & då var hon ute & lekte på gården med de andra barnen, glad som en speleman. Själv har jag skrivit in mig på distanskursen "Medicinsk baskurs i anatomi & fysiologi" på Gävle Högskola & vi har redan kört igång hårt med ämnet "Cellen". Jag blev snabbt påmind om att "cellen" är en komplicerad rackare. Ribosomer? Lysosomer? Endoplasmatiska retiklet? Golgiapparaten? Hmmm, hur var det nu det funkade med de där cellerna? Tror jag får läsa på lite faktiskt...

Inga kommentarer: