lördag 17 oktober 2009

Jag ska på turné!


Jag har tänkt på det länge & nu har jag äntligen gjort slag i saken & gått med i en KÖR! Jag missade vår första övning förra lördagen, men idag gjorde jag debut & det var såå roligt. Svårt men roligt. Jag sjunger altstämma vilket innebär att jag inte får sjunga den ordinarie melodin i en enda låt. Knepigt. Tror att lite notkunskap skulle göra susen. Kören ifråga är Skandinaviska skolans & den består av ett par riktiga proffs & ett helt gäng glada amatörer. Nu ska vi öva stenhårt innan den stora advent/lucia/julturnén drar igång då vi ska sjunga på bland annat Skandinaviska Klubben & Svenska Ambassaden. Att sjunga med andra är balsam för själen, prova så får ni se.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gud va kul! Och att börja med att sjunga julsånger, det finns inget mysigare! Kram från Maria.

Anonym sa...

Jag kan öva med dig när jag kommer om en dryg vecka! Jag har alltid sjungit altstämman i körer.
Du kommer säkert att bidra till den kommande succén!

Familjen Ringdahl sa...

Vad kul! Jag vet ju att du i princip är proffs (förutom lite rampfeber)så det kommere säkert att bli succee! Önskar att jag kunde få höra er. Blir det websändning? YouTube-klipp??

Maria sa...

Visst är det kul! Men svårt att få in altstämman på Santa Lucia när sopranstämman sitter i ryggmärgen. Roligast tyckte jag det var att sjunga på IKEA, alla blev så glada och det var minst sagt komiskt att glida runt i särk ibland Billy & Co. Här i Fr-a-M börjar övningarna inte förrän nästa vecka, ni är ambitiösare :)!