lördag 7 november 2009

Grease - el musical



Då mor var här passade vi naturligtvis på att använda henne som barnvakt, dumt vore ju annat, eller hur? Tillfället använde jag & Martin till att gå på musikalen Grease vilken jag i & för sig sett i Stockholm två gånger redan, men som tål att ses om & om igen eftersom den är ett riktigt vitamin- och lyckopiller. Tyvärr blev jag lite besviken på denna version som inte var riktigt så tight som de jag sett tidigare. Välsjungen, absolut. Väldansad & välspelad, nja. Inte heller dekoren var så glittrande & pastellfärgad som jag hade önskat. Det som dock var helgjutet i föreställningen var killen som spelade rollen som Danny. Han hade verkligen pluggat in sin Travolta kan jag säga. Varenda move satt som en smäck. Av mig får Madrids version av Grease betyget 3 brylkrämstuber av 5 möjliga.

2 kommentarer:

Familjen Ringdahl sa...

Vad kul! Någon med Sulocki-potential? Har Martin brylkräm eller det är bara en synvilla?

Karin sa...

Ingen var i närheten av Sulocki! När det gäller Martin så har han så fett hår på naturlig väg.