tisdag 1 december 2009

Där satt den!


Folkdräkten alltså. Titta nu noga för det här kan vara den enda gången ni kommer att få se en så fager syn. Tyvärr glömde jag att ta på mig den tillhörande sjalen inför fotograferingen. Ingen större skada skedd dock. Tänk er en klassisk rutmönstrad diskhandduk i rejäl & slitstark bomull så har ni sjalen där. Faktum är att jag misstänker att det skulle gå precis lika bra med en diskhandduk över axlarna. Ingen förutom möjligtvis professionella folkdräktsexperter, skulle märka skillnaden.

7 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHA !! va söt du är. Speciellt skorna.
Kramar Annelie

Anonym sa...

Du är som klippt och skuren att visa upp en folkdräkt eller är det en sockendräkt och i så fall vilken? MYCKET SÖT modell i dräkten!

Ulrika sa...

Jag måste säga att jag faktiskt inte tycker att den var så farlig som jag väntat mig!? Eller? Och du är ju faktiskt mer den svenska hemvävda och fina typen även om du säkert vill vara den basilianska lättklädda och glittriga!! ;)

Anonym sa...

Du skulle få jobb på Skansen på nolltid! Skorna är heta!
Kram från Maria.

Anonym sa...

Du är betydligt sexigare än vad jag är min Sverigedräkt! Var har du skaffat den?? Här i Ff-a-m kör vi Lucia-outfit till alla framträdanden, till mina amerikanska vänners förundran; vit särk och struthatt på männen...??

Karin sa...

Dräkten är lånad från en av våra svenska emigranter här. Den är från Stockholm, Bromma eller Lidingö, minns inte vilket. Och by the way, skorna är mina egna...

Anonym sa...

Det trodde jag aldrig att jag skulle få sig dig i folkdräkt Karin :-)du är jättefin !
Kram Lotta