måndag 4 januari 2010

Nyårsafton








Nyårsaftonens höjdpunkt var att jag ÄNTLIGEN fick gå till frisören & bli både klippt & slingad. Herregud, när hände det senast? Lyx! Jag förstår om någon efter att ha sett bilden, eventuellt undrar om jag även passade på att göra en näsförstoring när jag ändå var på salong. Men nej, så är det inte. Bilden är tagen av mig själv "på armlängds avstånd" & då är min näsa sådär galet dominant. Eftermiddagen ägnade jag åt att trängas på Carrefour tillsammans med övriga kommuninvånare, medan Martin tog barnen till "Piratparken" i ösregnet. På kvällen åt vi "trerätters" i form av överbliven julmat, hämt-paella, & som pricken över i:et fryst citrontårta som visade sig ha bäst-före-datumet 091118, vilket vi upptäckte efter den första härskna tuggan. Istället letade vi fram några av barnens portionsförpackade chokladmousse som vi delade på. Glamour. När barnen somnat låg vi i soffan & kollade på "Flickan som lekte med elden" (som var riktigt bra), medan vi sippade Cava från Rioja. Precis som förra året kändes det vid 12-slaget mer som om Madrid var utsatt för en militär attack än som ett firande i glädjens & förväntningarnas tecken. Huset skakade & trumhinnorna vibrerade när spanjorerna avfyrade det tunga artilleriet.

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Vad fin du blev!!!

Anonym sa...

ÅÅåå så fiiiin du är! Jättesöt å håret är toppen! Va e det för snack om din näsa? Lägg ner!
Tusen pussar å kramar från din syster

Anonym sa...

Fasen va snygg du är i håret karin...
Inta är din näsa stor, hahaha
Kram Annelie