tisdag 7 december 2010

Las Rozas Village





För ett par veckor sedan så tog jag & Martin oss en tur till "outlet-byn" Las Rozas Village som ligger ungefär 20 minuters bilväg härifrån. Vi möttes av ett jättefräscht utomhus shoppingcenter med över 100 butiker med de främsta internationella modemärkena för både barn, dam & herr. Det var så fräscht att det nästan kändes som att vandra runt i en filmkuliss, artificiellt liksom. Om vi nu till en början gick omkring som i en drömvärld så togs vi hur som helst brutalt tillbaka till verkligheten då vi började titta på varornas hisnande prislappar. Vad gör det för en sådan som mig att det är upp till 60 % rabatt på de ursprungliga priserna om priset ändå blir 15 000 SEK för en klänning när rabatten är dragen? Och när ska jag ha på mig ett snordyrt plagg från exempelvis Carolina Herrera? Det finns liksom inga tillfällen. Och skickar folk verkligen sina barn till dagis i byxor för 1000 spänn? Jag vet inte om jag vågar säga att jag dessutom oftast inte tycker att den här typen av kläder är snygga... Nä, Las Rozas var inget för mig. Till slut hittade jag en liten butik med svenskt godis där jag slog läger, & innan vi åkte hem så shoppade vi faktiskt helt oväntat varsitt par julklappssolbrillor. MEN, alla tycker inte som jag, så är du modeintresserad, märkesmedveten & har gott om stålar så titta gärna in på Las Rozas hemsida http://www.lasrozasvillage.com/

3 kommentarer:

Around the world and back sa...

Flytta till Moskva, vet ja, där har barnen byxor för minst 1000 spänn...

Anonym sa...

Mmmmm, va gott det måste ha varit ...kramar Anenlie

Anonym sa...

Hej!
Fin blogg du har! Jag läste i ett gammalt inlägg att du läst distanskursen "Medicinsk baskurs i anatomi & fysiologi" på Gävle Högskola. Jag är anmäld till en likadan distanskurs där men vet inte om jag skall läsa den eller en helt annan kurs. Var den bra? Kan man se föreläsningarna när man själv vill eller hur funkar det? Var det en tung kurs? Jag är jättetacksam om du svarar mig! Tack på förhand!
Björn
guitarrist@engineer.com