onsdag 29 oktober 2008

Varning för vilt...




I Sverige har vi ju varningsskyltar när det gäller älg & rådjur som är stora & respektingivande djur. Jag menar, en älg vill man ju verkligen inte krocka med, det kan ju gå hur tokigt som helst. Därför blev jag så full i skratt första gången jag såg de här varningsskyltarna. Ekorrar är alltså vad man ska se upp med här i El Soto de la Moraleja, fniss fniss liksom. Men sedan slog det mig plötsligt att de där skyltarna ju handlar om viltvarning & inget annat. Alltså kvalar ekorrarna in trots sin ringa storlek, de är ju faktiskt vilda... Ja, sådana här djupgående tankar & funderingar ägnar jag alltså mig åt medan min hjärna allt mer börjar likna ett grått & torrt litet nystan av obrukbart material. Jag har inte jobbat på 3 år & jag ska inte jobba de 3 närmaste heller...

1 kommentar:

Anonym sa...

Synnerligen kreativt tänkande för en grå hjärna skulle jag säga! Hade jag aldrig fattat. Det är ju de viktiga frågorna man aldrig hinner reflektera över när man jobbar....