måndag 10 november 2008

Real Madrid - Atlético Madrid




Alltså det här är bara för roligt för att inte låta sig berättas. I mitten av oktober var Martins bror Jens här & hälsade på & den absoluta höjdpunkten för bröderna var när de skulle gå på fotbollsderby mellan ärkerivalerna Real & Atlético Madrid vilket utspelade sig på Atléticos hemmaarena Estadio Vincente Calderón. Stämningen var verkligen hög & en fullsatt arena fick se Real besegra lillebror Atlético samtidigt som bröderna Nilsson fick uppleva något som inte går att uppleva på en fotbollsmatch i Sverige. När de kom hem frågade jag naturligtvis hur matchen hade varit & om det var många av de mer kända Realspelarna som var med. Jag har av olika skäl inte hängt med särskilt väl i fotbollsvärlden de senaste åren & har till exempel dålig koll på vilka spelare som bytt klubbar nyligen. Den enda jag kände mig riktigt säker på var Ruud Van Nistelroy i Real eftersom han bor här i vårt område & därför frågade jag om han varit med. Det samstämmiga svaret jag fick var att "Neej, han var inte med eftersom han var skadad. Det var synd". Dagen efter matchen såg vi den refereras på TV-sporten & minsann om inte Van Nistelroy gjorde det första målet för Real & dessutom blev utvisad i slutminuterna! Jag flabbar fortfarande när jag tänker på Jens & Martins miner framför TV:n. (Frågar ni någon av dem hur det kommer sig att ingen av dem uppfattat varken målet eller utvisningen så kommer de garanterat att med gnällig röst försvara sig med att "Men det fanns ju ingen storbildsskärm på arenan.".) Men ändå liksom...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Storbildsskärm eller inte... de hade väl intagit för många bira...HeHe
Kram Lena

Anonym sa...

Det var en riktigt rolig historia!

Kram Ulrika (i Sötälje)