söndag 4 januari 2009

En lugn nyårsafton på Calle Iris
















Mina minnesbilder av denna dag börjar framåt eftermiddagen då jag vet att jag, Elias, Maria & Micke begav oss till Carrefour för att handla. Martin låg däckad i sängen med hööööööööög feber & Agnes tog sin eftermiddagslur då vi stack iväg. På kvällen blev det gemensamt matlag. Micke & Maria fixade en smarrig Flygande Jakob & jag snodde ihop en lite lustig förrätt av rökt lax, romtoast & en "hemmabyggd" röra av fetaost, creme fraiche, dill, timjan, vitlök, olivolja & salt & peppar. Som efterrätt valde vi den enkla vägen med färdigköpt chokladtårta till oss som var friska & Häagen Dazs glass till sjuklingen. Middagen avnjöts i mysbrallor för vissa & i komplett pyjamas för andra. Alkoholförtäringen var den minsta i mannaminne som bilden illustrerar. När det gäller våra totalt 20 cl Cava så kan jag berätta att det bara var halva flaskan som gick åt. Party!! Strax innan 12-slaget slog vi på TV:n för att kunna se lite av direktsändningen från det spanska traditionsenliga nyårsfirandet på Puerta del Sol i centrala Madrid. Om det tänker jag berätta i nästa inlägg. Gott nytt 2009!

Inga kommentarer: