måndag 9 februari 2009

Äntligen kom vi iväg!


Så kom vi då till slut iväg till Zoo Aquarium Madrid som ligger på Casa de Campo i Madrid. Eftersom vädret var kyligt & det väl överhuvudtaget är lågsäsong för att gå på Zoo så hade vi nästan stället för oss själva. Området är stort & djuren är organiserade enligt de världsdelar de kommer ifrån. Alla djur från Afrika för sig, från Europa för sig & så vidare. Vi körde ingen världsdelspejling utan kollade helt enkelt på de djur som råkade finnas längs vägen till Delfinariet & Akvariet som var vårt huvudmål. Efter att ha intagit den sämsta lunchen i mannaminne styrde vi stegen mot Delfinariet där vi kom i precis rättan tid för att se delfinerna visa upp sina konster. Jag blir alltid lika imponerad! Det är helt otroligt vilka grejer man kan lära de där djuren. Agnes & Elias satt som ljus & tittade när "de stora fiskarna" hoppade & snurrade & bollade & Gud vet vad. Efteråt kollade vi in akvariet med alla mysko fiskar, sköldpaddor, skaldjur & allt vad det nu var. Vad Agnes gillade bäst vet jag inte, men det som gjorde störst intryck på Elias var utan tvekan hajarna som "sov" på botten.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter mysigt! Ja för utom lunchen då...Delfiner är bäst! I mitt nästa liv ska jag satsa på att bli delfintränare =) Kram på er!

Anonym sa...

Det ser supekul ut! Kan vi åka dit igen när vi kommer? ;) Maja och jag har börjat nedräkningen....

Anonym sa...

Tack! Jag ändrar genast och tackar för påpekandet. Likt min mamma uppskattar jag sådant! Kram till er alla.