lördag 21 februari 2009

Med semlorna kommer våren?





Vi vill bara berätta att vi de senaste två veckorna haft ett fantastiskt väder med mellan 10 & 14 plusgrader i skuggan & med strålande sol från den blå himmel ni ser på nedersta bilden. Samtidigt får vi rapporter från Skåne om att snön ligger vit & det ju är "så härligt för barnen som har sportlov". Ärligt talat, vi är inte ett dugg avundsjuka! Om det är något jag sett fram emot med vår tid i Madrid så är det just att få slippa såväl snön som gråslasket & istället få njuta av en tidigare & längre vår & en längre sommar. Och nu, så här mitt i semmeltider, så känns det faktiskt som om våren är här. Underbart!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kom igen med en kommentar om snön mitt under smällheta sommaren;-) Har för mig att det var nån som sa att det var så varmt att man inte kunde gå ut...
Jag har åxå lite vår. Är i Kalmar hos syrran, lite snödroppar växer det redan. Strålande sol men tyvärr bara 4 grader varmt, inte 14...
Lena