söndag 1 november 2009

Snyft, vi har ingen bebis längre!



Igår eftermiddag då Agnes tog sig en sen tupplur blev det plötsligt väldigt tydligt för mig. Hon är på tok för stor för spjälsängen. Det fattades ungefär 2 cm till gaveln där hon låg, utsträckt på rygg. Jag kunde inte blunda för det längre & det fanns ingen återvändo. VI HAR INGEN BEBIS LÄNGRE! JAG MÅSTE SKILJAS FRÅN SPJÄLSÄNGEN & MONTERA HENNES NYA KRITTER! Vanligtvis anser jag mig inte vara en särskilt nostalgisk person. Jag rensar ganska glatt bland både kläder & annan bråte & tycker det är en underbar känsla att få bli av med gammalt skräp. Men spjälsängen, snyft... Inte för att vi ska slänga den, för det ska vi INTE, men ändå. Vår bebis är borta. Hur gick det till?? När Kritter väl var på plats så tycker jag i & för sig att den passade ganska bra i hennes rum, & Agnes själv verkade bli glad över sin nya säng. Nu återstår dock att se om hon kommer att sova i den oxå, eller om det blir som vanligt, det vill säga sova hos mamma.

4 kommentarer:

Familjen Ringdahl sa...

Vad fint det blev!! Kalle har haft stor säng ett tag och ett positiv resultat av det är att man inte behöver hämta honom utan han kan gå själv till vår säng om han vill. Oftast vill han dock inte det för där ligger nuförtiden ALLTID storasyster som har satt det i system att vakna och komma över till oss senast kl 3 på natten. Suck! När ska de bli stora frågar jag mig!!!!

Anonym sa...

Vilket fint flickrum hon har karin.
Hoppas att hon sov i den också,haha.
Hoppas att hela familjen mår bra där nere, jag följer dig varje vecka. Var glad att du inte är kvar här på jobbet för det är kaos med jättedålig luft och byggfläktar som blåser runt varm äcklig luft och låter som om man jobbar på Arlanda..
Kramar Annelie.

Anonym sa...

Supersött! Fint med Alvine-serien! (ja jag vet, jag är arbetsskadad) Och jag ser att lapptäcket får hänga med lite till...
Kram från Maria.

Anonym sa...

Vad mysigt det blev! Hoppas att den lockar till sömn!
kram från mormor