måndag 18 januari 2010

Sju komma fem sköna poäng...


kan nu adderas till meritlistan. Grundkursen i anatomi & fysiologi fick idag ett slut då jag meddelades att jag klarat kursen & hemtentamen med högsta betyg. Tjohoo! Inte för att jag doktorerat eller avlagt en examen i astrofysik precis, men ändå känns poängen sköna, riktigt sköna. Nu blir det TV-kväll som belöning.

För er som undrar över bilden så kan jag berätta att det är "Dr Tulps anatomilektion" av Rembrandt från 1632. Min kurs innebar dock enbart distansstudier...

Och för er som vill veta mer om högskolan kan jag berätta det här:

"Högskolan i Gävle är en svensk statlig högskola i Gävleborgs län. Högskolan är belägen på Kungsbäck i Gävle, har sex institutioner och erbjuder omkring 45 utbildningsprogram samt cirka 800 kurser inom humaniora, samhällsvetenskap, vårdvetenskap, pedagogik, sociologi, naturvetenskap och teknik.
Högskolan har ansökt om rätt att bedriva egen forskarutbildning inom tekniskt och humanistisk-samhällsvetenskapligt vetenskapsområde. Högskolan är knuten till tre nationella forskarskolor tillsammans med Kungliga Tekniska Högskolan, Örebro universitet samt Umeå universitet. Totalt studerar ca 13 000 studenter vid Högskolan i Gävle, motsvarande 5 933 heltidsstudenter 2007." (Wikipedia)

Så nu vet ni det.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Karin, så skönt! Jag är en trogen läsare av din blogg. Kramar Jenny

Anonym sa...

Du är bäst! Grattis å kram från Maria.

Ulrika sa...

Inte för att jag är direkt förvånad - du har väl aldrig gjort en tenta utan att ha fått högsta betyg - till skillnad från oss vanliga dödliga som precis klarar gränsen för godkänt! ;) GRATTIS!!!! Med tanke på hur fullt upp med andra saker ditt liv är så är jag verkligen superduper imponerad att du ens ger dig på detta samtidigt!!

Anonym sa...

Grattis Karin, måste kännas skönt kan jag tro, du är superduktig!!
Kram Lotta

Johanna Wong sa...

Hej Karin!
Grattis till lysande studier! Jag blir alldeles matt av avund. Här känner man sig mäkta stolt över att än så länge klarat av att släpa sig till kinesiska-för-nybörjare-kursen för 6e gången. Också går du och tar "riktiga" poäng! Jag tycker du är bra!

Hoppas livet i Madrid är fint och ni har väl redan varmt och skönt kan jag tänka? Önskar dig en skön vår med lite lov från studierna!

Kram från Johanna i Kina