fredag 12 februari 2010

En kväll i Margueritans tecken








Förra fredagen var vi ett gäng glada morsor från Skandinaviska skolan som tog oss från förorten & in till city för att käka & dricka lite gott & umgås någon annanstans än på skolgården. Några stycken av oss började kvällen med att dricka sangria & smaska spanska oliver på den nyrenoverade & jättefräscha saluhallen Mercado San Miguel. Efter den aptitretaren träffade vi resten av gänget på den mexikanska restaurangen La Mordida de Fuentes där kannor med Marguerita & plockmat i massor snart fyllde borden. Vissa påstod att Margueritan inte var alls stark, men angående det kan jag säga att åtminstone jag hade huvudvärk till söndag vid lunch. Detta måste innebära antingen: A att de andra är fyllekajor eller B att jag är en mes. På bilderna ser ni ett enda virrvarr av de supertrevliga Tanja, Bea, Maria, Karin, Stina, Pia, Simona, Marina, Cecilia & Lis. Kolla gärna in www.lamordida.com där du även kan göra din bordsreservation. Jättetrevligt ställe även om den mexikanska värdinnan som tar emot gästerna är i benigaste laget för min smak.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad jag bli avundsjuk!

Familjen Ringdahl sa...

Åh, vad härligt det ser ut!!! Jag fick en "hink" Marguerita av Henrik för en så där 5 månader sedan och den står här så irriterande ca 5 till.... Jag är så sugen, inte bara på att dricka den utan att testa hur det fungerar. Man ska frysa den och då ska det bli som sorbet som man skopar upp i glas. Blir lagon till sommarsolen!

Anonym sa...

Det låter både trevligt o gott, jag ser fram emot att få testa på Margueritan när jag kommer på besök. Kram Lotta

Anonym sa...

Ser supertrevligt ut! Kram från Maria.

Anonym sa...

Åå va roligt ni verkade ha. Va snyggt kort på dig Karin. Hoppas att du mår bra, sitter just nu och väntar in en gastro patient som inte verkar komma.
Inte riktigt lika roligt som du har det, tros jag.
Ta hand om dig.../ Kram Annelie

Familjen Ringdahl sa...

När får man se semesterbilder?!?!?!