tisdag 6 juli 2010

Födelsedagsbilder












Jaha, så har då båda sommarflickorna i vår familj haft sina födelsedagar. Att säga att vi blev firade med pompa & ståt är kanske att ta i, men en del presenter, fika & umgänge blev det i alla fall. Agnes födelsedag konkurrerade med att det dessutom var skolavslutningsdag. Det blev tårta & presentöppning med familjen på kvällen & dagen efter hade hon barnkalas för sina inbjudna småkompisar Arvid, Helena, Filip & Elena. I år glömde jag att ta en gruppbild på hennes presenter, men till favoriterna hör Barbapapafamiljen, alla fina klänningar & "motorcykeln" som ni ser henne sitta på på en av bilderna. Min födelsedag, 2 veckor efter Agnes, var inledningsvis en rörig historia, blev bättre på eftermiddagen då Fia med barn var här & åt jordgubbstårta, & avslutades med gnäll & tannagnissel. Först i söndags kan man säga att jag fick min riktiga födelsedag & present då jag spenderade några barnfria timmar på årets sommarrea & naturligtvis fyndade en del till mig & Agnes. Efter denna uppmuntrande shopping mötte jag upp Martin & barnen på Wok House där vi smarrade i oss deras goda asiatiska buffet. Att slippa laga middag är lyx, födelsedagslyx.

Inga kommentarer: