torsdag 9 september 2010

Sommarsemestern i backspegeln - del 1














Efter en lång & välbehövlig semester är jag då tillbaka vid datorn igen. Ooops, lite att ta igen på bloggfronten märker jag! Det är väl lika bra att för ordningens skull ta det från början, det vill säga måndagen den 19/7 då vi styrde vår nya blåa SAAB mot Monte Pego på Costa Blanca. För er som inte har koll på denna kuststräcka så kan jag berätta att ni finner den på Spaniens ostkust mellan Valencia & Alicante. På Monte Pego, som är ett berg av mindre modell utanför det lilla samhället Pego, hittade vi ett trevligt lägenhetshotell där vi slog läger i 4 nätter. Denna minisemester gick helt & hållet ut på att bada, äta & slappa vilket vi oxå ägnade oss åt. Första dagen badades det utanför Pego, andra dagen i Jávea & tredje dagen i Denia. Av dessa tre orter kan man väl säga att Jávea var den enda vi tittade lite närmare på. Där fanns nämligen en äldre stadsdel med en del fina hus & mysiga gator, vilket vi hade blivit tipsade av våra vänner Fredde & Carmen som har spenderat ett antal semestrar just i Jávea. Som ni ser så badade även jag & för det tycker jag att jag ska ha cred, det var ju bara 28 grader i vattnet...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oh, Vad det ser härligt ut! Jag förstår att temperaturen i vattnet var behaglig, när hela du ligger i vattnet!kram/mor

Anonym sa...

Kallar du det där för att bada? Ligga på 20 centimeters djup å plaska? Haha. Det ser härligt ut, va skönt att ni kom iväg på resan! Fina bilder! Kram från Maria.

Max sa...

Åh, herregud vad roligt att jag hittat din blogg!
Har själv bott i Madrid med min familj i totalt 7 år(1998-2005), men bor numera i Sverige.
Jag gick själv på skandinaviska skolan ett år och på ICS i 6 år, så jag blir alldeles till mig när jag ser alla bilder från de platser där jag växt upp..
Vi bodde i la moraleja, inte alls långt från skandinaviska skolan. Min pappa var spanien-chef för IKEA och hade hand om byggandet av IKEA i San Sebastián de los Reyes :) Onödig fakta, men jag blev bara så glad av se bilder från mitt gamla hem!!
Kommer följa din blogg!!